سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

این سریال در لوکیشن قبلی سریال «پاورچین» ساخته می‌شود که باغی به مساحت 5 هزار و 500 متر در خیابان فرشته تهران است. محمودرضا جوانشیر که مدیر تدارکات سریال است، درباره آماده سازی لوکیشن به خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: زمانی که قرار شد برای ساخت «قهوه تلخ» به اینجا بیاییم، اینجا پر از خاک و برگ و وسایل اضافه بود و ما حدود 20 روز فقط درگیر تخلیه زباله از لوکیشن بودیم. بعد از اتمام پاکسازی کار ساخت دکورها آغاز شد و در حال حاضر 70 درصد از مساحت باغ درگیر ساخت لوکیشن شده است.
لوکیشن وسیع «قهوه تلخ» فقط جایی برای تصویربرداری بخش‌های داخلی و بخش محدودی از نماهای خارجی است و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. اتاق نظمیه، اتاق خواب شاه، کاخ شاه که لوکیشن اصلی سریال است، مطبخ، بازار، قهوه خانه، خانه صدراعظم، خانه قهوه چی، زندان و ... از جمله لوکیشن‌هایی است که مدیری برای به تصویر کشیدن «قهوه تلخ» بنا کرده است.
البته از بیرون که به لوکیشن نگاه میکنی، فقط دری با رنگ سیاه و دیوارهایی بلند خودنمایی می‌کند و وقتی زنگ در را می‌زنی و در باز می‌شود، ابتدا اتاقک نگهبانی سمت چپ خودنمایی می‌کند و بعد هم که هر بخش از دکورهای یاد شده در گوشه‌ای بنا شده است.
بازدید از لوکیشن را به همراه وفا ملک‌زاده مدیر روابط عمومی پروژه آغاز می‌کنیم و ابتدا سر از اتاق نظمیه در می‌آوریم، پس از آن هم به نوبت لوکیشن‌ها را با توضیح خانم ملک‌زاده ادامه می‌دهیم.
از نکات قابل توجه در این لوکیشن که تمام در و دیوار آن پوشیده از طرح‌های سنتی است، این است که تمام این نماها با ابتکار و طراحی پانته‌آ واعظ‌نیا (طراح تزئینات کاخ‌ها و ساخت تیتراژ و گرافیک تبلیغات) خلق شده‌اند و برای اولین بار تمام طرح‌ها با کامپیوتر طراحی و در اندازه واقعی چاپ شده‌اند. این مسئله توانسته است بسیاری از مشکلات سازندگان این سریال را در تهیه دکور از بین ببرد و آنها بتوانند با خیال راحت هر طرحی را از کار درآورند.
گویا جمشید مشایخی نیز که بازدیدی از پشت صحنه سریال «قهوه تلخ» داشته، بادیدن ابتکار ابراز خرسندی کرده و گفته است ای کاش این تکنولوژی در ساخت سریال «هزاردستان» هم بود تا زنده یاد حاتمی برای ساخت این سریال این‌قدر متحمل سختی نمی‌شد.
اتاق گریم هم جای دیگری است که سرکی به آن می‌کشیم. تنها بازیگری که امروز در حال گریم است، محمدرضا هدایتی (جهانگیر خان دولو) است که مهرداد شکرآبی طراح گریم سریال مشغول گریم آن است.
شکرآبی در توضیحاتی پیرامون چگونگی خلق طراحی‌ها که متعلق به دوره زمانی نامشخصی است، گفت: برای طراحی گریم افراد داستان قهوه تلخ به کتاب‌های تاریخی مراجعه کردیم و مطالعات بسیاری در این حوزه داشتیم، آقای مدیری هم در این راه کمک‌های بسیاری به ما کرد و در نهایت هم خواست تا هرکدام از شخصیت‌ها با توجه به خصلت‌های اخلاقی که دارند، شبیه حیوانی که صاحب آن خلقیات است، شوند. مثلا پادشاه درباره گریمی شبیه به گربه دارد.
وی ادامه داد: البته برخی تصاویر هم مانند زنانی با چشمانی سیاه و ابروان به هم پیوسته به تاریخ ما منسوب است که در مطالعات به نقطه دقیقی درباره آن نمی‌رسی.
محمدرضا هدایتی نیز علی‌رغم شتاب‌زدگی‌ها و بد اخلاقی‌هایی که جلو دوربین دارد، متبسم و آرام نشسته است تا شکرابی کارش را تمام کند، او در پاسخ به خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس با این مضمون که چرا مردم در مقابل خواسته مدیری مبنی بر عدم کپی سریال حرف شنوی داشته‌اند و خلاف سایر آثار این کارها را نمی‌کنند؟ گفت: این نشان‌دهنده ارتقاء فرهنگ مردم است. ما که قانون کپی رایت نداریم و همه هنرمندان از این قضیه رنج می‌کشند، مردم نشان داده‌اند که اگر چنین قانونی باشد، از آن استقبال می‌کنند و من شرمنده مردم شدم، آنها مانند یک حرکت ملی در این باره واکنش نشان دادند.
وی ادامه داد: مخصوصا در سال‌های اخیر مردم بسیار جلوتر از هنرمندان بوده‌اند و هنرمندان نتوانسته‌اند خواسته‌های آنها را مرتفع کنند. ما تلاش کرده‌ایم که اگر کاری در حد شان آنها نمی‌سازیم، حداقل به شعورشان هم توهین نکنیم.
وی درباره این که چرا در آثار مدیری همواره نقش پیرمردها را ایفا می‌کند نیز تصریح کرد: با این که همه پیر هستند، تلاش می‌کنم تا تشابهی در آنها حس نشود و در حد بضاعت ضعیف خود این نقش‌ها را ایفا می‌کنم. اگر کار تکراری است و مردم احساس تکراری بودن دارند، من معذرت خواهی می‌کنم البته من به عنوان بازیگر از خود انتظار دارم که نقش‌هایم را تکرار نکنم.
وی با بیان این که دوست دارم با آقای مدیری کار کنم، اظهارداشت: چرا همیشه من نقش پیرها را بازی می‌کنم را باید از آقای مدیری بپرسید. کار من را سخت کرده است. چون نقش‌هایم مدام باید با هم فرق داشته باشند و همین امر مرا به چالش کشیده و تلاشم را بیشتر کرده است.
هدایتی درباره راز ماندگاری آثار مدیری پس از گذشت سال‌ها نیز تصریح کرد: چون نمونه مشابه در حوزه کارهای طنزی که انجام شده نداریم، مدیری کارهای فانتزی می‌سازد و مردم شاید خود و جامعه‌شان را در آن ببیند. جدای از باهوشی مدیری، او عوامل خوبی به کار می‌گیرد و از بهترین‌ها استفاده می‌کند و همه اینها باعث ماندگاری می‌شوند.
به گزارش فارس، استفاده از دکوراسیون و اکسسوار جالب، زیبا و گران قیمت نیز یکی دیگر از شاخصه‌های اثر تازه مهران مدیری است و هنکامی که در لوکیشن‌ها قدم می‌زنید، متوجه دقت نظر طراح صحنه و لباس کار (فروزان جلیلی‌فر) می‌شوید که بدون از قلم‌انداختن سر سوزنی، همه چیز را به جا و تمام و کمال رعایت کرده است.
راستی! مهران مدیری هم در لوکیشن هست و او هم تا جایی که ما خبردار شدیم در حال گریم بود، البته او خیلی دل خوشی از مواجهه با خبرنگاران ندارد و نه جلویشان ظاهر می‌شود و نه مصاحبه می‌کند! برعکس باور عموم نیز مدیری خلاف جلوی دوربین، در پشت دوربین خیلی بشاش و خنده‌دار!!! نیست.
«جواد عزتی»
هم که اولین همکاری را با مدیری دارد در لوکیشن می‌بینیم، البته او در حال خروج از لوکیشن است و خیلی وقتی برای مصاحبه ندارد.
امروز لوکیشن خلوت است و مدیری از عوامل خواسته تا بروند، فقط خودش در لوکیشن هست و محمدرضا هدایتی... این بخش تاریخی گمشده، خلاف روزهای پر سروصدایی که در تصاویر می‌بینیم، خلوت است و ساکت... از قهوه تلخ مدیری جز وهمی نمانده است...
در هنگام خروج از لوکیشن لیلی رشیدی را می‌بینیم که همراه دو پسر بچه برای بازدید از لوکیشن «قهوه تلخ» آمده است...
 



  

بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.





این جزیره که مساحتی بالغ بر ???? کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز. اما سوگولی کوههای بالی کوه آگانگ که «مادر کوه »ها نامیده می شود آتشفشانی فعال بوده که ارتفاعی بیش از ???? متر دارد. در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند.





قطعا بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که جزیره بالی پر از خصائل منحصر به فردی است که آن را از تمام جزیره های دنیا متمایز می سازد. بالی زیبا ترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود ? ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه و کوآلالامپور حدود ?? ساعت می باشد. بزرگترین شهر و مرکز اداری این جزیره، شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد.





جزیره اندونزیایی بالی دارای گنجینه های بسیاری است: طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع ودنیای منحصر به فرد زیر آب، شالیزارها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت ها و رسوم این جزیره است. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ? بامداد در جزیره بالی طلوع می کند. این جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن توریستی بسیار جذاب جهان و قاره آسیا است که در هر زمانی از سال تعداد بسیار زیادی توریست به آن سفر می کنند.





رسیدن به بالی بسیار آسان است.علیرغم آنچه شما تصور میکنید سفر به این قطعه از بهشت زمینی پروردگار از انجام یک سفر بین شهری در کشور ما بسیار ساده تر است. شما برای رسیدن به بالی فقط کافیست که گوشی تلفن را برداشته و به یکی از آژانسهای مسافرتی که معمولاً در روزنامه ها آگهی تبلیغاتی دارند زنگ بزنید. مطمئناً اولین پروازی را که بدست بیاورید اگر صبح روز بعد نباشد، غروب پنج شنبه هفته آینده نیز نخواهد بود . پس از تهیه بلیت حال نوبت به تهیه ویزا است ! ویزای بهشت ! ولی بهشتی بدون ویزا و یا بهشتی که ویزای ورود به آن را در دروازه ورودیش صادر مینمایند. پس به این ترتیب شما نیاز به ویزا نیز ندارید. البته این ویزای ورود که بیشتر شبیه به عوارض ورود به بزرگراه میباشد خوشبختانه برای ما ایرانیها در مبادی ورودی صادر و هزینه آن برای اقامت یک ماهه فقط ?? دلار آمریکاست.





اما پرواز به بالی که فقط اندکی یعنی حدود ?? ساعت طولانیتر از بلند ترین مصافت هوائی کشورماست معمولا از طریق کشور قطر و با هواپیمائی قطر ایر ویز که یکی از خطوط پنج ستاره جهان می باشد و یا امارات و پس از توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه یا دبی شما را بسوی جزیره بالی رهنمون خواهد بود.زمان سفر بین تهران و دوحه حدوداً دوساعت یعنی برابر با مدت زمان سفر شما از منزل تا فرودگاه امام تخمین زده خواهد شد. از این نقطه تا ایستگاه بعدی که شهر کوالالامپور یعنی پایتخت کشور زیبای مالزی می باشد فقط هشت ساعت زمان لازم است.

























 



  

 

 
 
یک
تانک ارتش روسیه در حال تمرین شبانه رژه شصت و ششمین سالگرد پیروزی در جنگ
جهانی دوم در میدان سرخ در مقابل کاخ کرملین در شهر مسکو.
 
 
 
 
 
تصویر مهیج آکروبات بازی روی یک کابل تله سیژ به طول 200 متر و در ارتفاع 1550 متری میان دو کوه استان گوانگدونگ در چین.
 
 
 
 
منظره
درختانی که پس از سیلابهای مهیب سال گذشته در پاکستان به پناهگاه صدها
میلیون عنکبوت تبدیل شده و کاملا از تار عنکبوت پوشیده شده اند.
 
 
 
 
 
هزاران راهب بودایی در حال انجام مراسم مذهبی در یکی از بزرگترین معابد بودایی جهان در شمال بانکوک پایتخت تایلند.
 
 
 
 
 
آرامش جوجه جغد در کنار پنجه‌های یک شیر ماده در باغ وحش پینگتون در جنوب انگلستان.
 
 
 
 
 
لحظه برخورد صاعقه به برقگیر یک آسمانخراش در شهر فوشان در استان گوانگدونگ در جنوب چین.
 
 
 
پارکینگ تاکسی‌ها در شهر بمبئی در هند.
جدال دو اسب نر برای تسلط بر گله در مرغزارهای رائوریس در ایالت سالزبورگ اتریش.
یک پسربچه هندی با دبه‌های خالی در یک محله فقیرنشین شهر دهلی‌نو به سوی تلمبه آب می‌رود.
یک واحد از شبه‌نظامیان گروه افراط‌گرای الشباب وابسته به القاعده در شهر موگادیشو پایتخت سومالی که اغلب آنها نوجوان و کودک هستند.


  

 


دل پاکی را چگونه باید آموخت؟


  

سلام به همه دوستان دلم نیامد از این عکس بگذرم.ببینید وقضاوت کنید.دختر کوچولو آقای سید حسن خمینی.



  
   مدیر وبلاگ
آرزو
سعی بر این دارم مورد قبول تمام دوستان باشد
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 63310
کل یاداشته ها : 70


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ